Heřmánkový drink

Protože si nakládám Švédské kapky, vyrazila jsem na procházku, abych si natrhala listy jitrocelu. Po chvíli cesty jsem náhodou potkala první menší rostlinky heřmánku, a měla jsem z nich radost stejnou jako Krtek, když sám Chamomillu vulgaris konečně našel, aby pomohl Myšce na nohy.

vyluh-lahev

Heřmánek má spousty léčivých účinků, a jeho vůně je přinejmenším skvělá.

Působí proti stresu a úzkosti, uvolní svaly při křečích nebo menstruačních bolestech, hojí popáleniny a jizvy, ne nadarmo se přidává do každé druhé masti, nebo do šamponu, kde má za úkol pomáhat světlým vlasům k zářivé barvě, odmašťuje vlasy a stará se o pokožku hlavy.  Na to je ale lepší tinktura – napěchujete květy do sklenice, zalijete vodkou, za dva týdny slijete, květy vymačkáte a používáte v ředení 1:10 s vodou na oplach vlasů.

vyluh-detail
Já jsem si ale řekla, že ho jen tak naložím do vody – mladé rostlinky s kvítky i bez, natrhané, napěchované do sklenice, zalité vodou a odstáté 24 hodin. Přelít to můžete i dvakrát, a určitě budete mít z takového uklidňujícího heřmánkového výluhu úsměv ve tváři!

Xenuš

One thought on “Heřmánkový drink

Zanechat Odpověď

